tirsdag 30. september 2008

ET NYTT BLOGGINNLEGG!!!!!..... eller?

Ja, det er det faktisk! Hurrahmegrundtogklappmegpålåretiøstogivest!

Dette blogginnlegget er dedikert til høsten. Ikke den melankolske thomas dybdahl høsten, eller "nå skal vi høste epler" høsten, nei... Dette blogginnlegget er dedikert til "Lars og Arild" høsten. Ikke direkte om oss som personer, men heller hva vi pleier å gjøre på om høsten.
Det har seg nemlig slik at til jul så pleier vi å lage en liten cd, som vi gir ut til familie og venner. Vi begynner som oftest rundt, ja du gjetta det, høsten. Ikke at vi får gjort noe spesielt akkurat da eller noe, for vi er ganske late skjønner du. Faktisk lager vi de fleste sangene sånn to uker før jul. Ingen skal si at vi ikke legger mye tanke inn i gavene.
Det sitter sikkert en tidel av dere der ute nå, som lurer på hvordan vi lager musikken vår, og hva det er som skal til. Det viktigste er inspirasjon. Om vi hadde kunne, så hadde vi drukket inspirasjon på flaske både til frokost og kvelds, men det fungere desverre ikke slik. Når en av oss er blitt velsignet med the crazy little thing called inspirasjon, så blir mobilens opptaksfunskjon heftig brukt. Da kan vi i senere perioder høre på oss selv nynne en melodi eller sangtekst. Det er både morsomt og litt nyttig.
Når vi har en melodi klar spiller vi den inn i Lars sitt lille ministudio, og gir den gjerne et navn som "superduperide!!" eller "fønkikult ass". Så sitter vi oss ned, hører på denne melodien igjen og igjen, mens vi tenker ut hvordan den kan fortsette. Så bærer det til skrivebordet hvor vi lager en skisse over hvordan sangen skal gå. Deretter skrives det en tekst. Så er det bare å spille inn. Etter vi har grunnlaget av musikk, prøver vi å forbedre alt med diverse lyder eller andre instrumenter.
Det har du et lett syn på hvordan en sang går fra hode til innspilling. Det var vel kjempeartig og supergøy å lese om?

Vi har også en ny trudelutt som ble laget i ære av dette blogginnlegget. Så... check it!





Noen koselige stunder fra sommeren (og senere) :




Arild skriver dette innlegget


Arild og Kasper på besøk til Paradis en vakker helg


Dette bildet trenger ingen forklaring...


Propaganda-reklame for Coca-Cola og Husflidstova


Idyllisk sykkeltur på hytten til Arild


Det ultimate råne-bildet


I dette øyeblikket får Lars veldig vondt!


Våre litt for ivrige, men kjære fans



5 kommentarer:

Kasper Kvicksson sa...

La nettopp merke til at jeg hadde tatt 6/8 bilder... kule saker og ting!!

morsomt da Arild kom ut av gardinene, ante ikke at han var der..

Anonym sa...

Hver gang jeg ser arild enten komme plutselig ut av gardinen eller du plutelig drar opp en gitar midt ute på havet, så ler jeg. Gode låter:P....må nesten få meg en ukulele altså.

Anonym sa...

Hipt og kult og fett! Jeg ble helt forbløffet! Tenk; et nytt blogginnlegg! Jeg er MEKTIG innponert! Jeg må si meg enig med Kasper. Filmen var meget bra. Spesielt overaskelsesmomentet. Ha en ellers god dag!

ettenA sa...

Haha, dere er så søte!

Yassi sa...

YAY NYTT INNLEGG! Jeg har ventet flere år på dette! Nå kan jeg endelig dø i fred. :)

P.P.P.S.S.S. Jeg vil gjerne ha ei slik cd til jul! Er jeg venn eller familie? Jeg håper på det første, hvis ikke jeg er Arild sin onde tvilling! *bwahahaha*